Regel jouw logistieke proces in

Bestellen en verzenden

Terwijl je je klanten zo eenvoudig mogelijk wilt laten bestellen, wil jij ook zonder veel moeite hun orders kunnen afhandelen. Het beheren en verzenden van orders is een cruciaal onderdeel bij het runnen van een webshop. Het verdient dan ook alle aandacht. Denk goed na over de manier waarop je het logistieke proces regelt. In de software van CCV Shop is dat aspect zo makkelijk mogelijk gemaakt.

Orderbeheer

Je krijgt alle binnengekomen orders te zien in één duidelijk overzicht, zodat je ze snel en eenvoudig kunt afhandelen en beheren. Bekijk makkelijk de gekozen verzendmethode, wijzig de status van een order naar ‘verzonden’ en informeer je klant hierover.

Zoek orders op basis van het order- of artikelnummer, of zoek gerichter op bijvoorbeeld de verzendcode. Voor elke order kun je ook snel je interne opmerkingen bekijken. Wil je een artikellijst en pakbon uitprinten? Ook dat is mogelijk.

Verzendingen

Als je een bestelling hebt ingepakt, is de vervolgstap de verzending. In Nederland hebben we verschillende kleine en grote verzendpartijen, met ieder hun eigen opties, prijzen en services. In de software van CCV Shop vind je dan ook verschillende apps van verzendpartijen om het verzenden van je pakketten zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Kies uit de diverse (internationale) verzendpartijen de partij die het beste bij jouw online business past, bijvoorbeeld PostNL of MyParcel. Stel verzendkosten in op basis van landen, postcodes en zones en geef aan in welke verpakkingen jouw producten worden verstuurd. Ook kun je verzendlabels aanmaken, pakketten voormelden en eenvoudig een track & trace code toevoegen aan een pakket. Met tijdslots kun je jouw klanten tevens de keuze geven om een bestelling op een bepaald moment af te halen of te laten bezorgen.

Verzendingen bestellingen

Klantenaccounts

Werken met klantenaccounts bevordert het plaatsen van nieuwe bestellingen. Klanten met een account hebben namelijk direct toegang tot eerdere aankopen en alle ingevulde verzendinformatie wordt onthouden. Bovendien heb je zelf de mogelijkheid om klanten te herinneren aan een onvoltooide aankoop. Ook kun je klanten korting geven om hen te belonen voor hun registratie.

Afrekenproces

Net als in fysieke winkels zoeken consumenten ook online vaak de kortste weg naar de kassa. Hoe sneller bezoekers de juiste weg vinden in de webshop en kunnen afrekenen, hoe groter de kans dat ze ook daadwerkelijk een aankoop afronden. Kies of test de afrekenoptie die het beste past bij jouw doelgroep.

Multi Step Check-out

Bij een Multi Step Check-out vullen klanten hun gegevens in op verschillende pagina’s. Bij iedere stap moeten ze doorklikken naar de volgende stap en de volgende pagina.

One Page Check-out

Hierbij worden alle stappen van het bestelproces onder elkaar weergegeven op één pagina. Na het invullen van bijvoorbeeld hun naam, adres en woonplaats verschijnt de volgende stap automatisch.

One Step Check-out

Bij de One Step Check-out worden de stappen van het bestelproces naast elkaar weergegeven, zodat de klanten alle stappen in één oogopslag zien en meteen weten wat ze allemaal moeten invullen.

Betalingen

Bezoekers willen afrekenen met hun favoriete betaalmethode en die is natuurlijk niet voor iedereen gelijk. Ook per land verschillen de beschikbare en populaire betaalmethodes. Zorg er dus voor dat klanten kunnen kiezen uit diverse betaalopties. Ben je alleen in België actief? Dan zijn PayPal en kredietkaarten veelgebruikte mogelijkheden.

Koppel je webshop aan een Payment Service Provider (PSP), zodat je als webwinkelier slechts met één partner een contract hoeft aan te gaan om diverse betaalmethoden te kunnen aanbieden. Denk bijvoorbeeld aan Mollie, of de eigen PSP van CCV, CCV Online Payments. Hier profiteer je van scherpe tarieven en een volledige integratie in de beheertool van je webshop.​​​​​

Betalingen van webshop bestellingen

Boekhoudkoppelingen

Boekhouden is een tijdrovende klus als je alles handmatig moet bijhouden. Door te kiezen uit een van de directe koppelingen met boekhoudsystemen zoals Acumulus, Twinfield en Exact automatiseer je jouw boekhouding eenvoudig. Een simpele muisklik is voldoende om je orders in je boekhouding te plaatsen.

Een boekhoudkoppeling helpt je bovendien om ook complexere verkopen administratief te regelen, zoals verkopen aan het buitenland of de verkoop van een mix van producten met laag btw-tarief en hoog btw-tarief.

Webshop beheren op mobiele telefoon

Retourbeheer

Retours maken deel uit van het online ondernemen. Een laagdrempelig en professioneel retourbeleid draagt bij aan een positieve klantervaring en voorkomt winkelwagenverlaters. Een goede retourervaring garanderen levert je loyaliteit op, zelfs als het product of de dienst geen perfecte match was voor de klant.

Laat klanten producten dan ook retourneren via een retourformulier. Toon het retourformulier op de accountpagina van je klant en laat de klant gewenste vervolgacties en retourredenen ingeven.

Beheer je winkel onderweg

Werk je niet altijd vanaf je vaste werkplek of ben je veel onderweg? Met de CCV Shop Go-app kun je eenvoudig en snel je producten, orders, retours en kortingsbonnen beheren. Bekijk onder andere in één oogopslag de belangrijkste statistieken van je webshop op je dashboard, zoek en filter producten op productnaam of artikelnummer, wijzig je voorraad en prijs, en upload foto’s bij een product.