Menu

Een webshop naast uw winkel

Benut nieuwe kansen en mogelijkheden

Heeft u een winkel en denkt u erover om daarnaast een webshop op te zetten? Met een webshop kunt u uw omzet aanzienlijk vergroten. Bovendien biedt een online verkoopkanaal naast uw fysieke winkel veel nieuwe mogelijkheden.

Maak mijn gratis webwinkel aan

De voordelen van online verkopen

24/7 Open

In uw fysieke winkel zijn klanten altijd gebonden aan openingstijden. Met een webwinkel bent u 24 uur per dag en 7 dagen in de week open. Uw klanten kunnen dus dag en nacht het productaanbod bekijken en een bestelling plaatsen.

Een uitgebreid assortiment

Met een webwinkel kunt u veel producten aanbieden. Niet elk product hoeft op voorraad te zijn. U kunt ook werken met partners of groothandels die producten leveren.

Tevreden klanten bestellen vaker

Hebben klanten eenmaal het gemak van een eerste bestelling ervaren, dan komen zij graag terug. En omdat u via de klanthistorie alle gegevens in beeld heeft, wordt het makkelijker om klanten aan u te binden. Denk bijvoorbeeld aan het geven van korting aan klanten die meerdere aankopen bij u doen.

U bereikt meer klanten

Met een webshop naast uw fysieke winkel bereikt u een nog groter publiek. Daarnaast kunt u uw producten ook op vergelijkingssites plaatsen en gebruikmaken van andere koppelingen. Ontdek de mogelijkheden van CCV Shop en bereik nóg meer consumenten.

Offline en online versterken elkaar

Klanten kopen wat ze nodig hebben. Waar en wanneer ze dat uitkomt en onafhankelijk van tijd en plaats. Met een webwinkel kunt u hier op inspelen. Twijfelt een klant bij een online aankoop? Dan kan hij het product eerst nog eens bekijken in uw winkel. Daarnaast biedt u de klant ook de mogelijkheid om een product na sluitingstijd online aan te schaffen.

Meten is weten

Een webwinkel biedt u de mogelijkheid om uitgebreide statistieken van uw bezoekers te verkrijgen. Wanneer verlaten potentiële klanten het bestelproces? Welke producten worden veel bekeken? Door het beantwoorden van deze vragen krijgt u inzicht in het bezoekersgedrag en kunt u eventueel uw verkoopstrategie hierop aanpassen.



Eenvoudig starten

Overweegt u een webwinkel te starten? Met de software van CCV Shop kan dit eenvoudig en zonder technische kennis en hoge opstartkosten. U kunt zelfs de gratis versie van CCV Shop uitproberen om te kijken hoe de software werkt en of het bij u past. Wilt u vervolgens doorgaan met een betaald pakket, dan kunt u dit eenvoudig upgraden met behoud van uw gegevens.


Uw webwinkel inrichten

Het inrichten van uw webwinkel hebben we zo eenvoudig mogelijk gemaakt. Loopt u toch tegen problemen aan? Dan staat ons supportteam voor u klaar. CCV Shop heeft talloze mogelijkheden en integraties gerealiseerd waar u gebruik van kunt maken. Ontdek hier de mogelijkheden en bereik nog meer consumenten.


Winkel en webshop volledig geïntegreerd

U kunt uw webwinkel volledig integreren met uw fysieke winkel. Denk hierbij aan het koppelen van CRM-pakketten, kassasystemen, ticketsystemen en logistieke software. Ook kunt u een voorraadsysteem koppelen aan uw fysieke winkel. CCV Shop heeft een goede samenwerking met Innovadis, specialist op het gebied van e-commerce. Innovadis bouwt eenvoudig externe software (specifieke koppelingen) voor uw webwinkel.


Case: MEGAbed

pand megabed#

MEGAbed verkoopt matrassen, bodems, boxsprings en bed-textiel en heeft drie fysieke winkels in Oost-Souburg, Kapelle en ’s-Gravendeel. In 2010 besloot het bedrijf om ook online het avontuur aan te gaan.

Waarom bent u een webwinkel gestart?
Ralph Hanraads, samen met zijn vader mede-eigenaar van MEGAbed, vertelt: 'In een tijd waar internet een steeds belangrijkere rol gaat spelen, vonden wij het belangrijk dat onze klanten ook buiten de openingstijden van onze fysieke winkels kunnen shoppen. Door het opzetten van een webshop verruimen we onze openingstijden en vergroten we ons afzetgebied. Een klant kan immers overal ter wereld 24 uur per dag producten bekijken en bestellingen plaatsen.'

Versterken het fysieke en online kanaal elkaar?
'Jazeker. Waar we voorheen een klant in de winkel moesten informeren over onze producten, komt het nu steeds vaker voor dat ze door het bezoeken van de webshop hun keuze al gemaakt hebben. Vaak willen ze de producten alleen nog even zien en voelen. Andersom werkt het ook zo. Stelt een klant ons in de winkel een vraag? Dan proberen we deze samen met het bijbehorende antwoord ook op onze productpagina's in de webshop te plaatsen.

Kost het veel tijd om de webwinkel te onderhouden?
'CCV Shop maakt het ons heel makkelijk! Een webshop kost net zo veel tijd als een fysieke winkel. Je moet continu producten toevoegen en prijzen aanpassen. Hier heeft CCV Shop goed over nagedacht. Via het CMS-systeem is het vrij eenvoudig om producten of pagina's toe te voegen.'

Wat is het grootste voordeel van online en offline ondernemen?
'Het gemak dat een consument ervaart bij het online bestellen van een product, en het vertrouwen dat een fysieke winkel geeft.'